Założony w 2006 roku zespół od zawsze znany jest ze świadomego obracania się w sferze public relations. Samodzielnie pozyskuje sponsorów, którzy pomagają fundować ten coraz bardziej popularny sport, oraz aktywnie dba o swój wizerunek.
W tym celu, w lutym 2011 roku SmartPR podpisało z Tigersami umowę sponsorską na bieżący rok. Krakowska agencja zadba o wizerunek klubu w dziedzinie social media, działań interaktywnych oraz media relations. Dlaczego PR jest tak ważny dla Tygrysów? W kraju powstaje coraz więcej drużyn futbolu amerykańskiego. Konkurencja ligowa staje się cięższa, wymagania klubów większe, potrzeba również więcej utalentowanych zawodników. Aby sport ten ciągle rozwijał się, wymagani są również sponsorzy. Sposobem na dotarcie do odpowiednich ludzi jest szczególne kreowanie wizerunku klubu. Szerzej na ten temat wypowiada się prezes drużyny, Pan Michał Truszkowski:
Dlaczego PR jest tak ważny dla Tigersów:
„Głównym celem Klubu Kraków Tigers jest, na równi z działalnością czysto sportową, popularyzacja naszej dyscypliny. Zdajemy sobie sprawę, że futbol amerykański jest pasjonującym oraz efektownie wyglądającym sportem. Chcemy więc, aby nasza marka stała się rozpoznawalna pośród pasjonatów sportu, na płaszczyźnie regionalnej oraz ogólnopolskiej. Osobiście uważam, że PR jest ważnym elementem realizacji naszych celów. Pozwala nam docierać do szerokiego targetu oraz znacznie ułatwia komunikację masową. Częściowo stawiając na tą formę rozwoju, z pewnością osiągniemy długookresowy sukces. ”
Poprzez odpowiednie techniki stosowane w public relations, wszystkie te cele stają się możliwe do zrealizowania dzięki odpowiedniej dawce kreatywności oraz know-how. W czym konkretnie agencja SmartPR może wesprzeć Tygrysy? Mówi Dominik Sipowicz, Brand Manager SmartPR:
„Futbol amerykański silnie oddziałuje na wyobraźnie konkretnych grup społecznych. Dlatego mogliśmy precyzyjnie określić target, do którego chcemy dotrzeć. Ludzie młodzi, świadomi nowoczesnej kultury oraz posiadający pasję do twardego sportu – bo takim jest futbol amerykański – to ludzie, którzy do Tigersów pasują. Chcąc do nich dotrzeć, musimy używać kanałów, którymi się komunikują. Dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że stawiając tu na social media, stawiamy na pewniaka. Dlatego o Tigersach można dowiedzieć się wszędzie tam, gdzie coraz częściej przebywają ich potencjalni fani, sponsorzy, czy też zawodnicy. W jednym zdaniu – pokazujemy im wszystkim, jak okiełznać… tygrysa.”
Mamy nadzieję, że jeśli dla kogoś ta współpraca była zaskoczeniem, teraz lepiej rozumie korzyści i doświadczenie, które dzięki niej nabędą obie strony. Zarówno public relations, jak i futbol amerykański to w Polsce dziedziny prężnie rozwijające się w ostatnich latach. Wierzymy, że poprzez tę współpracę rozwój ten będzie dużo bardziej owocny.
Źródło: własne