UPDATE command denied to user 'nflzosnsstrona'@'10.14.20.23' for table 'nfl24_settings'
NFL 24 - Twoje centrum informacji o lidze NFL i Futbolu Amerykańskim
Reklamowe aspekty Super Bowl XLVI
Dodane przez Dariusz Ankiewicz dnia Luty 02 2012 05:00:50
Super Bowl to nie tylko mecz kończący sezon NFL. Super Bowl to przed wszystkim wielkie pieniądze jakie wydaje się by zorganizować to jedno z najlepszych wydarzeń sportowych na świecie, ale także pieniądze jakie na nim się zarabia, głównie dzięki reklamom.
Treść rozszerzona
Super Bowl to nie tylko mecz kończący sezon NFL. Super Bowl to przed wszystkim wielkie pieniądze jakie wydaje się by zorganizować to jedno z najlepszych wydarzeń sportowych na świecie, ale także pieniądze jakie na nim się zarabia, głównie dzięki reklamom.
Usiądź, zrelaksuj się i ciesz się... reklamami.
Stacja NBC, która przeprowadzi bezpośrednią transmisję z tegorocznego Super Bowl, sprzedała 70, 30-sekundowych "okienek" w przerwach meczu, które zostaną wypełnione reklamami i zapowiedziami nowo powstałych filmów. Koszt większości takich spotów to bagatela 3.5 miliona dolarów. Większości, gdyż za najdroższą reklamę zapłacona aż 4(!) miliony dolarów. Będą to (znowu) najdroższe reklamy w historii Super Bowl.
Wzrost ceny z rokiem ubiegłym to ponad pół miliona dolarów, w porównaniu do średniej ceny za reklamę. Jest to także 59% wzrost w porównaniu do roku 2001 i Super Bowl XXXV, kiedy to za tej samej długości reklamę płacono 2.2 miliona dolarów.
Nie ma jednak czemu się dziwić. Firmy reklamujące swoje produkty z roku na rok prześcigają się w tworzeniu to coraz lepszych, zabawniejszych i skutecznych reklam. Większość z nich będzie miało swoją premierę właśnie podczas Super Bowl. Około 75% widzów, którzy oglądać będą w tym roku zmagania New York Giants i New England Patriots obejrzy reklamy jako część widowiska, 4% z tych osób obejrzy Super Bowl tylko dla samych reklam.
Najwięcej wyemitowanych reklam podczas Super Bowl posiadał zeszłoroczny finał. Pokazano wówczas 96 spotów, których łączna długość wynosiła 46 minut i 10 sekund. Jest to drugi największy wynik w historii.
Interesuje was kto będzie to wszystko oglądał?
W zeszłym roku Super Bowl XLV pomiędzy drużynami Pittsburgh Steelers, a Green Bay Packers obejrzało ponad 111 milionów widzów w samym tylko USA. Oznacza to, że w 46% wszystkich gospodarstw domowych w USA oglądano właśnie Super Bowl. Od tamtej pory jest to najchętniej oglądany program w historii amerykańskiej telewizji.
W porównaniu do roku 2005 i Super Bowl XXXIX, oglądalność wzrosła o ponad 25 milionów widzów. Jak będzie w tym roku? Zapewne jeszcze większa liczba osób usiądzie przed telewizory, by zobaczyć rewanż z Super Bowl XLII z roku 2008. Dokładne liczby poznamy jednak w poniedziałek.
Tegoroczny finał (podobnie z resztą jak w latach ubiegłych) transmitowany będzie w ponad 180 krajach na całym świecie, w 30 różnych językach. Daje to około 100 milionów kolejnych widzów, którzy poświęcą swój czas, by zobaczyć zwycięzcę i mistrza ligi NFL.
Czy wiecie, że przez ostatnie 10 lat reklamy podczas Super Bowl wygenerowały przychód ponad 1.72 miliarda dolarów od 125 różnych spółek. Najwięcej, bo aż 239.1 milionów dolarów zapłaciła międzynarodowa spółka Anheuser-Busch InBev i największa firma w branży browarniczej oferująca m.in. następujące marki Beck's, Stella Artois, Budweiser, Bud Light. Na kolejnych miejscach plasują się: PepsiCo (174 miliona), General Motors (82.8 miliona), Walt Disney (73.9 miliona) i Coca-Cola (66.8 miliona).
Nie ma się więc co dziwić corocznym wzrostom cen za reklamy. Większa liczba oglądających równa się większej liczbie wydanych pieniędzy na reklamę, a co za tym idzie większe grono potencjalnych klientów, którzy wybiorą się do sklepu na zakupy i wrócą do domu właśnie z naszym produktem.
Kilka najlepszych, naszym zdaniem reklam z zeszłorocznego Super Bowl
Zdjęcie:
1. Screen zeszłorocznej reklamy Volkswagen.
Źródło: NFL24.pl / NFL.com