UPDATE command denied to user 'nflzosnsstrona'@'10.14.20.140' for table 'nfl24_settings' NFL 24 - Twoje centrum informacji o lidze NFL i Futbolu Amerykańskim Kampania społeczna
Dodane przez Dariusz Ankiewicz dnia Maj 13 2010 23:01:27
Rusza kampania społeczna dla futbolu amerykańskiego nad Wisłą.


Treść rozszerzona
O tym, że futbol amerykański to nie rugby, trenerem bywa nawet pastor, a sam mecz potrafi być niemniej atrakcyjny niż piłka nożna i ekscytujący również dla całych rodzin ma informować ogólnopolska kampania społeczna, którą już wkrótce rozpocznie Polska Liga Futbolu Amerykańskiego (PLFA) we współpracy z firmą Unipublica.com

"Futbol amerykański to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dyscyplin w naszym kraju. Obecnie w regularnych, ogólnopolskich rozgrywkach występuje ponad 1000 zawodników w 21 drużynach,"
– mówi Jędrzej Stęszewski, prezes Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego. "Celem kampanii jest wykreowanie wizerunku futbolu amerykańskiego jako przyjaznego i atrakcyjnego sportu, potrafiącego gromadzić setki kibiców w różnym wieku. W polskim futbolu grają przedstawiciele chyba wszystkich zawodów, trenerami są często Amerykanie z bogatym profesjonalnym doświadczeniem za oceanem, a sam poziom rozgrywek z roku na rok rośnie, co gwarantuje niezapomniane emocje."

Drużyny futbolu amerykańskiego działają obecnie w ponad 30 miastach Polski. W przeciwieństwie do obiegowego stereotypu futbol amerykański to nie rugby, choć ma wspólne korzenie z tą dyscypliną i piłką nożną. Futbol amerykański posiada również odmianę bezkontaktową, która pozwala dzieciom i całym rodzinom poznawać tajniki tej gry. To także doskonały sposób na relaks i wspólną rywalizację.

Inicjatywa przeprowadzenia kampanii zrodziła się w Poznaniu, w którym działa aktywnie klub futbolu amerykańskiego Kozły Poznań.

"Stwierdziliśmy, że trzeba coś zmienić w mentalności ludzi i to nie tylko na własnym ogródku, ale na większą skalę, ponieważ nic nie przyniesie takiego efektu jak wspólne pospolite ruszenie i gra do jednej bramki," - mówi Aleksandra Leończyk, odpowiedzialna za wizerunek poznańskiej drużyny futbolowej. "Liczymy na to, że ludzie zakochają się w futbolu amerykańskim, bo ta gra jak żadna inna jest tak bardzo zespołowa, uczy odpowiedzialności i zespołowości. Dostarcza też nie tylko emocji ale powoduje wzrost adrenaliny!"

Za przygotowanie i realizację kampanii, w tym obsługę mediową, odpowiada firma Unipublica.com, od 1999 roku specjalizująca się w PR i akcjach niestandardowych, wykonywanych m.in. dla Gadu-Gadu.

W szeroko zakrojonych działaniach PR zostanie aktywnie wykorzystany system wirtualnego biura prasowego w oparciu o platformę BiuroPrasowe.pl, social media, media relations a także niestandardowe narzędzia oraz akcje. Unipublica odpowiadać będzie także za prowadzenie Biura Prasowego PZFA.

"W powszechnym odbiorze futbol kojarzymy w Polsce z piłką nożną, a nie jest to do końca prawda," – mówi Jarek Rybus, szef firmy Unipublica.com. "Przygotowana przez nas kampania ma za zadanie wytłumaczyć zasady futbolu amerykańskiego, stworzyć przyjazną atmosferę i warunki dla upowszechniania i uprawiania tego ekscytującego sportu w Polsce. Kto wie, może właśnie futbol amerykański jest doskonałą alternatywą dla znajdującej się w regresie polskiej piłki nożnej..?"


BACKGROUND:

Stowarzyszenie Polski Związek Futbolu Amerykańskiego powstało w listopadzie 2004 roku z inicjatywy założycieli dwóch pierwszych w Polsce drużyn futbolu amerykańskiego: Warsaw Eagles oraz 1.KFA Wielkopolska. Jego założenie było odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się ruch futbolu amerykańskiego w naszym kraju.

PZFA postawiło sobie za cele przed wszystkim:
a) wspieranie rozwoju istniejących oraz nowopowstających drużyn futbolu amerykańskiego w Polsce,
b) upowszechnianie i popularyzację futbolu amerykańskiego w naszym kraju,
c) wspieranie podnoszenia poziomu sportowego oraz organizację współzawodnictwa sportowego.

Jesienią 2006 roku zorganizowane zostały po raz pierwszy w Polsce regularne rozgrywki - Polska Liga Futbolu Amerykańskiego. W ciągu raptem czterech i pół roku jej działalności udało się stworzyć organizację, która profesjonalnie zarządza rozgrywkami ligowymi. Na mecze PLFA przychodzi nierzadko po ponad 1500 widzów.

UNIPUBLICA - od 1999 roku świadczy kompleksowe usługi public relations, w tym m.in. odpowiada za działania PR spółki GG Network S.A. (wcześniej SMS-Express i Gadu-Gadu S.A.), producenta tak uznanych projektów w polskim Internecie, jak: komunikator Gadu-Gadu, radio Open.FM czy mikroblog Blip.pl. Założycielem jest Jarek Rybus, posiadający wieloletnie doświadczenie w PR dla firm z sektora IT, marketingu i budownictwa.

Za programowanie wirtualnego biura prasowego PLFA odpowiada agencja interaktywna eCDC.


KONTAKTY DLA MEDIÓW:

Biuro Prasowe Stowarzyszenia Polski Związek Futbolu Amerykańskiego
pzfa@biuroprasowe.pl

Biuro Prasowe PLFA Polskiej Ligii Futbolu Amerykańskiego
biuroprasowe@plfa.pl

Źródło: PZFA.pl