Zasady i pytania - Pytania związane z futbolem amerykańskim
MagicKris - 2012-10-16, 17:41
[quote="Polwar"]Mam pytanie związane z otoczką futbolu o co chodzi ze skandalem wokół USC i Reggiego Busha ?. Wiem że skandal ma już z 7 lat ale nie wiem ;d[/quote]
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze. Tak bylo i tym razem. Reggie Bush, tak jak pare innych zawodnikow USC(nie tylko futbolowej druzyny) otrzymywalo korzysci majatkowe z racji swojej popularnosci i wysokiego miejsca w drafcie. NCAA surowo karze jakiekolwiek proby uzyskiwania pieniedzy przez studentow-zawodnikow. Nie moga oni brac udzialu w reklamach, podpisywac kontraktow z firmami. Zabronione jest nawet sprzedawanie podpisanych pamiatek takich jak koszulki, pilki etc.
--------------------------------------------------------------------------
[quote="TheIcon"]Siemka chłopaki mam pewne sprawę... [/quote]
Problem polega na tym, ze w Polsce jezeli ktos ma kontakt z futbolem to w 90% w dosyc poznym wieku. W drafcie bierze udzial sama smietanka zawodnikow uczelni amerykanskich. Miejsc w drafcie jest ponad 250, a w sumie we wszystkich druzynach NCAA mamy ponad 65 tys. zawodnikow. Ci czolowi zawodnicy, ktorzy maja w ogole szanse byc uwzglednieni w drafcie maja zwykle nieprzerwany kontakt z futbolem od wczesnego dziecinstwa, oraz zapewnione idealne warunki na rozwoj fizyczny, oraz techinczny ze strony najlepszych trenerow. Wydaje mi sie, ze ciezko byloby komus z Polski dostac sie do NFL. W tym roku Christian Bollman, niemiecki futbolista, został zaproszony do Detroit na testy, ale nie udało mu się, pomimo swietnych warunkow fizycznych, przebić do składu treningowego Lions.
Minie dluga droga zanim zobaczymy wieksza ilosc zawodnikow spoza obu Ameryk w szeregach druzyn NFL. Niemniej jednak zycze wszystkim powodzenia
szymekaja - 2012-10-21, 23:54
Oglądam właśnie mecz NE vs. Jets i w przerwie zajrzałem na nfl.com zobaczyć co tam u Raiders i mam pytanie do jednej sytuacji bo nie kumam a nie mogę jej obejrzeć.
0-0-JAC 35 J.Scobee kicks onside 10 yards from JAC 35 to JAC 45. RECOVERED by JAC-A.Blake.
dodam że to był wykop po FG Jaguars i nie rozumiem jakim cudem piłka została w ich posiadaniu.
MagicKris - 2012-10-22, 00:25
W przeciwienstwie do puntu, pilka ktora zostaje kopnieta w wyniku kick-offu, moze zostac zlapana przez zawodnikow [u]obydwu[/u] druzyn. Warunkiem jest jedynie przekroczenie 10 jardow przez pilke zanim zostanie zlapana przez zawodnikow. Jezeli zostanie zlapana przed przekroczeniem 10 jardow odgwiyzdywane jest przewinienie.
szymekaja - 2012-10-22, 00:32
Dzięki za odpowiedź. W takim razie dziwne że nie próbuje się tego częściej.
MagicKris - 2012-10-22, 00:39
Jest to zbyt ryzykowne. Wymaga to bardzo duzo umiejetnosci od kopacza i jeszcze wiecej szczescia. Jezeli druzyna odkopujaca nie zlapie pilki, to przeciwnicy zyskuja pozycje bardzo blisko pola punktowego. Zwykle ta zagrywke stosuje sie gdy trzeba nadrabiac punkty, a zostalo malo czasu do konca meczu.
fenriros - 2012-10-22, 15:46
[quote="MagicKris"]Zwykle ta zagrywke stosuje sie gdy trzeba nadrabiać punkty, a zostało malo czasu do konca meczu.[/quote]
albo jak to było w przypadku tego meczu, wykorzystuje się element zaskoczenia.
Raiders nie spodziewali sie onside kick i JAX pięknie to wykorzystali.
Zobacz sobie na zdjeciu, zanim Scobee kopnął 3 z 5 zawodników Raider już sie cofali, a tylko dwóch do góry patrzyli na piłke.
[IMG]http://imageshack.us...nieet.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Nie wiem jakie sa teraz statystki, ale odzyskanie, onside kick to jakies 7%.
Zobacz sobie jak wygląda ustawienie Ravens, ktorzy spodziewaja sie onside kick, aż 8 zawodników czeka na piłke.
[IMG]http://imageshack.us...niech.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
andy11pl - 2012-10-22, 16:59
Co mowia przepisy gdy pilka nie minie 10yds a zostanie TYLKO DOTKNIETA? Chodzi mi np o taka sytuacje: druzyna wykonujaca OK dotyka pilki nastepnie pilka mija 10yds i jest zlapana przez ta sama druzyne. Dotkniecie takie moze a raczej napewno zmienia jej "tor lotu". I odwrotnie, broniacy dotykaja i lapia po 10yds.
maycj - 2012-10-22, 17:10
jeśli piłka zostanie dotknięta przez zespół kopiący zanim ta minie 10y (lub zostanie dotknięta przez zespół odbierający) to zespół odbierający ma opcję rozpoczęcia akcji w tym miejscu plus 5 jardów kary.
andy11pl - 2012-10-22, 17:43
Dobrze rozumie, ze zespolu odbierajacego nie dotyczy 10yds, moga lapac wczesniej? Z wykonujacym jest wszystko jasne.
maycj - 2012-10-22, 18:28
zespołu odbierającego dotyczy 10y w zakresie takim, że muszą być dalej niż 10y w momencie kopnięcia. w zakresie łapania piłki 10y ich nie dotyczy.
BrettFavre - 2012-10-22, 18:47
Dlaczego w dogrywce meczu Jets - Patriots nie był "nagłej śmierci" po zdobyciu przez NEP 3 pkt z pola ?
andy11pl - 2012-10-23, 00:47
Bo w OT przyjeto system uniwesytecki tj najpierw atakuje jedna druzyna i obojetnie co by zdobyla atakuje potem druga i dopiero wtedy porownuje sie kto lepszy. Bywalo czesto, ze kto wygrywal losowanie w OT to majac pilke przynajmniej dochodzil do FG i bylo to niesprawiedliwe.
maycj - 2012-10-23, 01:10
trochę przesada z uniwersyteckim porównaniem.
W NFL jeśli drużyna, która pierwsza odbiera piłkę, zdobędzie tylko FG, wtedy druga drużyna ma szansę wyrównać albo przebić wynik (Jeśli odbierająca drużyna w pierwszym posiadaniu zdobędzie TD wtedy jest koniec). Jeśli druga drużyna zdobędzie TD - wygrywa, jeśli wyrówna przez FG - od tego momentu jest sudden death.
BrettFavre - 2012-10-23, 08:00
Dzięki za podpowiedź
pozdr
fenriros - 2012-10-23, 09:45
Dogrywkę kończy TD lub [b]safety[/b].
|
|
|